De kers op de slagroom

Opdrachtgever: Heineken

Wens: De presentatie van de jaar- en de halfjaarcijfers aan pakweg 100 buitengewoon invloedrijke opinievormers zoals analisten, waarvan de helft in Nederland en de andere helft in Londen.

Concept: Een mix van vele vaardigheden. Logistiek handwerk, inclusief een internationale verplaatsing per klaarstaand vliegtuig. Uiterste discretie, in de omgang met koersgevoelige informatie en ‘confidential’ RvB-presentaties. Gevoel voor decorum, in de keuze van passende locaties en sferen, de constructie van passende decors –binnen en buiten- en in een juiste omlijsting van de cijfers van gisteren en de plannen voor morgen. Technische behendigheid, voor de wereldpremières van twee nieuwe commercials, voor webcasts en voor conference call-faciliteiten die uiteraard zonder hapering moeten werken.

Hoe blij was Heineken? “Het was veel en moeilijk werk, maar daarna stond voor alle betrokkenen een heerlijk helder glas, geserveerd op precies 7 graden Celsius, klaar. De kers op de slagroom.”